WorkFlow

Funkcjonalność, która usprawnia i rozbudowuje proces obsługi przepływu zamówienia w firmie.

Bardziej szczegółowy opis funkcjonalny na zapytanie.

Poniżej krótkie opisy możliwych ścieżek przepływu zamówienia.

Ścieżka podstawowa

ZO → Logistyk - Transporty → Magazyn (pakowanie) → Fakturowanie

WorkFlow

 

ZO – handlowiec tworzy/ zakłada zamówienie; składa ofertę (ofertę można wydrukować i przesłać do klienta). Z oferty (OFE) może zostać utworzone zamówienie ZO.
Po akceptacji oferty, zamówienie może być realizowane i przesłane do Logistyk.
Z zamówienia można również wybrane pozycje wydzielić do nowego (np. jest dostępna tylko część towaru lub klient potrzebuje na już tylko wybranej/ wybranych pozycji, a pozostałe chce zrealizować w późniejszym terminie)

Logistyk – 1 zamówienie = 1 pozycja transportu
status zamówienia, status transportu

Magazyn – tutaj odbywa się pakowanie

Fakturowanie – wystawiana faktura i zamówienie otrzymuje status zrealizowanego


Ścieżka, gdy klient zalega z płatnościami

ZO → Dyrektor

WorkFlow

 

ZO może trafić do Dyrektora handlowego i to on podejmuje decyzje o dopuszczeniu zamówienia do realizacji.
Podnosi jednorazowo lub na stałe kredyt kupiecki.

ZO → Windykacja → Logistyk / → Dyrektor / → Handlowiec

lub ZO trafia do Windykacji skąd może zostać przesłane do Logistyk, Dyrektor Handlowy lub wrócić do Handlowiec.
Windykacja zajmuje się ściąganiem zaległości.


Ścieżka, gdy brakuje towaru do realizacji zamówienia

ZO →ZH → Zaopatrzenie

Handlowiec tworzy zamówienie (ZH) pod brakujący towar dla klienta (opcja ppm ‘Przekaż dalej’)
Pozycje ZO łączą się z pozycjami ZH przez Rezerwacje Planowane (RP).
Ilość towaru na ZH może być większa niż ilość na ZO pod danego klienta. Wówczas zamówiona nadwyżka towaru trafi na submagazynek Handlowca. Towar z nadwyżki musi być sprzedany przez danego Handlowca, w zapisanej/ uzgodnionej cenie bazowej sprzedaży.
Zaopatrzenie zbiera ZH i generuje/ wystawia zbiorcze zamówienie od dostawcy (ZD).
Stąd można wysłać zapytanie ofertowe do dostawcy (opcja ppm z zakładki ZD → Wyślij zapytanie o ofertę).
Zaopatrzenie może ręcznie przypisać ilość towaru do ZO.

Przyjecie dostawy odbywa się w Handlu na podstawie dok. PZ.

Towar nie wchodzi bezpośrednio na stan w magazynie.
Działają procedury, które automatycznie zakładają rezerwacje.