Integracja z systemem Emigo
Wstęp
Konektor do wymiany danych pomiędzy Symfonia Handel ERP a systemem Emigo firmy Sagra.
Dodatek umożliwia:
- ręczny eksport danych;
- automatyczny eksport.
Struktura plików na podstawie specyfikacji technicznej dla integracji z EMIGO (wersja 5.0.0).
Zakres integracji
Zakres integracji jest ustalany przed wdrożeniem. Może on obejmować szereg plików, które będą eksportowane lub importowane. Integracja obejmuje podstawowe (najczęściej wdrażane) pliki - lista poniżej. Inne pliki jak najbardziej są możliwe do obsłużenia.
Lista obsługiwanych plików
Eksport danych z Symfonii Handel do SystemuEmigo
-
kontr.eco [kartoteka kontrahentów]
Plik zawiera pakiet informacji o kontrahentach. Jest to pełna kartoteka kontrahentów i ich danych. -
kontrtypy.eco [typy kontrahenta 1-15]
Plik zawiera słowniki typów kontrahenta. Słowniki są wspólne dla całej firmy. -
towary.eco [kartoteka towarów]
Plik zawiera informacje o towarach. Jest to pełna kartoteka towarów. Katalog towarów jest jeden, wspólny dla całej firmy. -
kattowar.eco [kategorie towarowe – słownik]
Plik zawiera słownik kategorii towarowych. Katalog kategorii jest jeden, wspólny dla całej firmy. Plik zawiera nazwy wszystkich kategorii towarowych. W pliku wymagane są wpisy dla NrKategoriiTowarowej = 1.
Etykiety opisujące typ danych w polu NrKategoriiTowarowej, które pojawiają się w interfejscie systemu Emigo ustalane są w ramach wdrożenia. -
prod.eco [producenci – słownik]
Plik zawiera słownik producentów sprzedawanych towarów. Katalog producentów jest jeden, wspólny dla całej firmy. -
stan.eco [stany magazynowe]
Plik zawiera informacje o stanach magazynowych towarów. -
e*.eco [odpowiedzi na zamówienie]
Plik będący odpowiedzią z Systemu Symfonia Handel na przesłane z SystemuEmigo, zamówienie, fakturę, wydanie wewnętrzne, zwrot wewnętrzny. -
nalez.eco [należności kontrahentów]
Plik zawiera dane o należnościach. -
DZ*.eco [dokumenty złożone]
Plik dokumentu złożonego np. faktury, korekty faktury. Szczegółowe raporty sprzedaży. Każdy dokument złożony stanowi odrębny plik. Powinien on być generowany w momencie powstania dokumentu w systemie firmy oraz w momencie, gdy następują zmiany dla tego dokumentu. -
SR*.eco [raporty sprzedaży]
Plik dokumentu np. zestawienie transakcji sprzedaży z danego okresu (np.: dnia, miesiąca).
Import danych z SystemuEmigo do Symfonia Handel
-
d*.eco [zamówienia]
Plik będący zamówieniem, fakturą, wydaniem wewnętrznym, zwrotem wewnętrznym. -
nBB*.eco [nowy lub zmodyfikowany kontrahent dla firm posiadających WinPoint/Ipocrates]
Plik stosowany w celu przekazania do Systemu Symfonia Handel danych nowego lub zmodyfikowane klienta z Systemu Emigo, na którego pojawiło się zamówienie. Dla lokalizacji, które są swoimi płatnikami plik zawiera tylko pierwszy wiersz. Jeśli nowododawana lub zmodyfikowana lokalizacja nie jest płatnikiem, to w pliku będą dwa wiersze, gdzie pierwszy wiersza zawsze zawiera dane lokalizacji, a drugi wiersz dane płatnika.
Konfiguracja modułu
Konfiguracja jest wykonywana jednorazowo podczas wdrożenia i pierwszego uruchomienia integracji. Obejmuja ona szereg parametrów konfigacyjnych.
Uruchomienie
Ręczny eksport
Ręczny eksportuj wykonujemy poprzez uruchomienie pliku wsadowego "uruchom_itg_emigo ustawienia.bat" znajdującego się w katalogu z programem.
Pojawi nam się okno "Integracja z EMIGO- ustawienia".
Na tym oknie możemy ręcznie wybrać zakres eksportu poprzes wybranie dat 'od' i 'do' powyżej przycisku "Eksportuj".
Eksport wykonujemy poprzez wciśnięcie przycisku "Eksportuj" w dolnym lewym rogu okna.
Automatyczny eksport
Automatyczny eksport wykonujemy poprzez uruchomienie pliku wsadowego "uruchom_itg_emigo eksport.bat" znajdującego się w katalogu z programem.
Ustawienie w pełni automatycznego eksportu polega na wykorzystaniu narzędzia, które będzie automatycznie uruchamiać plik "uruchom_itg_emigo eksport.bat". Dobrym narzędziem do tego jest harmonogram zadań wbudowany w Windows.