Zestawienie sprzedaży z dostawami
Wstęp
Dodatek jest częścią pakietu 'analiza sprzedaży wg dostaw'.
Rozwiązanie to umożliwia dogłębną analizę sprzedaży z rozbiciem na kolejno:
-
pozycje dokumentów sprzedaży,
-
wydań do w.w. pozycji,
- dostaw do w.w. wydań.
-
W połączeniu z modułem Parametry dostaw do magazynu otrzymujemy rozbudowane narzędzie do wyliczeń retra, rentowności, podatków, wag itp.
Instalacja
Funkcjonalność wymaga zainstalowanej aplikacji HPP oraz wgrania raportów uruchomieniowych do programu Symfonia Handel
Wymagane raporty:
- hpp_runtime -> NET Runtime (BLOT)
- hpp_bi07.sc ->
Konfiguracja funkcjonalności
Do poprawnego działania tej funkcji należy najpierw skonfigurować 'Parametry dostaw'
Symfonia Handel H50/HMF
W trakcie opracowywania
Uruchomienie funkcjonalności
Funkcję uruchamiamy z kartoteki sprzedaży. Przechodzimy kolejno do "Zestawienia" -> "Wykonaj raport" -> BI - Sprzedaż z dostawami (BLOT).
Pojawi nam się okno:
W dolnej części okna mamy do wyboru kilka opcji:
[1] Okres - wybieramy okres, za jaki chcemy pokazać dane na oknie głównym.
[2] Odśwież - po kliknięciu program wygeneruje tabelę wg ustawionego okresu [1] i z zaznaczonymi parametrami [4].
[3] Zapisz filtr -
[4] Sync... - otwiera okno ustawienia bazy agregatów (tylko do Symfonia 2.0).
[5] Użyj danych zsynchronizowanych - włączone- tworzenie zestawienia w oparciu o bazę agregatów (ustawianą po wciśnięciu [4] "Sync..."). Wyłączone- tworzenie zestawienia w oparciu o dane z bazy firmy.
[6] Parametry - po kliknięciu pojawi nam się okno "Parametry dostaw", na którym możemy zaznaczyć, które z parametrów chcemy wyświetlać na zestawieniu. Zaznaczając 'ptaszek' w kolumnie "Pokaż" włączamy/wyłączamy ich widoczność. Aby zapisać zmiany, klikamy "Ustaw".
[7] Narzut/Marża -
[8] Zamknij - zamyka okno.
Dodatkowe opcje
Klikając PPM ? Prawy Przycisk Myszy na dowolne miejsce w tabeli dostajemy dostęp do dodatkowych opcji.
Dają one możliwości takie jak:
-
łatwe dodanie do tabeli dodatkowych kolumn z informacjami o [2] Towarach, [3] Nabywcach oraz [4] Odbiorcach na dokumentach.
-
zapisanie w prosty sposób wygenerowanego zestawienia do arkusza kalkulacyjnego przy użyciu [1] Kopiuj do schowka lub [5] Eksport pliku do XLSX.
-
TODO: OPISAĆ , które zrobimy przy pomocy [6] Kopiuj listę przychodów do schowka.